PUISI JANGKA MASA

Aku melihat dengan mata..
aku mentasfir dengan minda..
aku memahami dengan ucapan..
aku duga dengan peristiwa...

ledakan pusingan masa tidak berhentikan aku..
bunyi-bunyi binggit tidak melambatkan segala tindakan ku.
warna-warna ceria tidak pernah dilepas pandang..
angin dan awan adalah kawan sejati..
laut dan sungai adalah adik beradik yang saling mengenali..

jangkaan tepat tidak diukur dengan kadar sebenar..
kalau-kalau...hilang dari mata dua..
kalau-kalau...hilang dari ingatan..
kalau-kalau...tidak mengenali siapa dia siapa aku siapa kamu..

belum..belum..dan belum...
tidak penat warga dunia..
mengira hari masa dan cerita..
biarpun malam bertukar siang...siang bertukar malam..
sama..sama..dan sama...
tidak berlaku apa-apa..
kerana...
.......tetap berdetik...

Comments

Popular posts from this blog

charlie BIT me..

saranghae.....bigbang

k-pop yg digilai..anneyong..